Zamiast robić nieraz nudną, jednokierunkową demonstrację, nauczyciel może wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania każdego ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, niezależnie od tego, czy chodzi o:
aktywna tablica
• naukę słownictwa
• rozwiązywanie zadań matematycznych
• pokazy szczepów bakterii
Słuchacze zawsze są o wiele bardziej zaintrygowani, jeżeli w ramach nauczania i to naturalnie dzięki takiej tablicy nauczyciele zintegrują tekst, obrazy, filmy oraz / lub pliki audio. Na przykład nauczyciel ma okazję odtwarzać plik audio, aby przedstawić wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają wtedy możliwość wymówienia innych słów, by sprawić, czy robią to słusznie. Użycie nagrań wideo w nauce może też skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To aktywuje kreatywną oraz świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą bardziej wciągające oraz z pewnością znacznie bardziej produktywne.
Robot edukacyjny Abilix Krypton
Dni używania suchych tablic po jakich pisało się kredą już dawno przeminęły. Dziś nauczyciele w szkołach rozpoczynają coraz częściej nauczać używając monitorów LCD razem z tablicami interaktywnymi. To naturalnie dzięki takiej technologii stosowanej w klasie każdy uczeń będzie chciał wypróbować działanie tablicy, a to ma prawo pobudzić entuzjazm uczniów do angażowania się w proces uczenia się. Niemniej jednak za pomocą interaktywnych tablic można osiągnąć dużo więcej niż to, że uczniowie w takim środowisku szkolnym będą mieli więcej radości z nauki. Zerknijmy bliżej na to dzisiejsze wyposażenie szkół.
Tablice interaktywne a znacznie większy poziom zaangażowania nauczycieli oraz uczniów
Zamiast robić wielokrotnie nudną, jednokierunkową demonstrację, nauczyciel ma możliwość wykorzystać interaktywną tablicę do angażowania każdego ucznia w zajęcia. To sprawdzi się, obojętnie od tego, czy chodzi o:
• naukę słownictwa
• rozwiązywanie zadań matematycznych
• demonstracje szczepów bakterii
Uczniowie zawsze są o wiele bardziej zainteresowani, jeżeli w ramach nauczania oraz to właśnie dzięki takiej tablicy nauczyciele zintegrują tekst, obrazy, filmy i / bądź też pliki audio. Na przykład nauczyciel ma prawo odtwarzać plik audio, żeby pokazać wymowę słowa wyświetlanego na tablicy. Uczniowie otrzymają wtedy szansę wymówienia innych słów, żeby uczynić, czy robią to słusznie. Wykorzystanie nagrań wideo w nauce może także skłonić uczniów do myślenia poza konwencjonalnym środowiskiem klasowym. To aktywuje kreatywną i świeżą perspektywę uczenia się, co może prowadzić do wkładu uczniów w ich pomysły na lekcjach. Na dłuższą metę lekcje będą bardziej wciągające i z pewnością o wiele bardziej produktywne.